TeamCase Blog

Sådan vedligeholder du jeres Dokumentskabeloner

Johannes Madsen  13 April 2015 13:33:01
Nedenstående er kun relevant for de brugere som har adgang til Skabeloner. Hvis du er en af dem, så har du menupunktet "Skabeloner" som markeret med rødt her:

Image:Sådan vedligeholder du jeres Dokumentskabeloner

Den bedste måde at lave en ny Skabelon på, er ved at lave en kopi af en eksisterende. Vælg en Skabelon som ligner den ønskede så meget som muligt.

Image:Sådan vedligeholder du jeres Dokumentskabeloner

Når du har åbnet oversigten over "Skabeloner", skal du højreklikke på en eksisterende Skabelon (fx Brev) og vælge "Ny kopi":

Image:Sådan vedligeholder du jeres Dokumentskabeloner

Bemærk at der ikke må være to skabeloner med samme navn. Du er derfor nødt til at ændre feltet "Skabelon" (eller feltet "Type") så den nye skabelon bliver unik.

Hvis der er tale om et Word-dokument (eller et andet Office-dokument), skal du redigere indholdet vha knappen [Office Dokument].

Når du er færdig med dine rettelser, går du tilbage til Skabelon-formularen og trykker [Gem og luk].

PS: Selv om du skal rette en eksisterende skabelon, kan det være en god ide at lave en kopi af den du vil rette (som beskrevet ovenfor). Så kommer du ikke uforvarende til at ødelægge den Skabelon dine kolleger benytter, men har mulighed for at teste den inden du sætter den i drift (ved at slette den originale Skabelon og derefter rette Skabelon-navnet tilbage).